Pages

CHECK IT OUT

Wednesday, June 27, 2012

HIGH RISK: MENUNGGANG DAN MEMBONCENG MOTOSIKAL

Assalamualaikum,
Statement  ini adalah berdasarkan pengalaman sendiri. Seminggu dua ni saya suka tumpang suami ke tempat kerja, naik motor. Of course la saya tak menunggang, membonceng shj. Sebab apa tumpang....sebab tak payah drive dan tempuh jam. Boleh keluar pukul 8.00am. Masih sempat punch in before 8.30. suka-suka...Tapi bila kita dah lama tak naik motor, perasaan dia cukup berbeza. Romantik, takut, seriau,berdebar-debar ect.
Hari ni kami nyaris-nyaris jatuh tergolek di tengah jalan gara-gara pakcik motor mencelah di antara kereta  yang beratur dan terus ke depan motor kami.Berderau darah saya, inilah yang saya paling taku. ACCIDENT . PRANGGGGGGG...Suami saya emergency brek tanpa sempat mengelak lalu melanggar motor pakcik tu.Saya ingat kami akan jatuh dan cedera. Tapi Alhamdulillah,cuma terpeleset saja ke tepi bumber jalan dan  tiada seorang pun cedera. Nasib baik my Hero terror bawak motor kan..(ha ha ..perasan lebih).
Itulah dia, masa kita pandu kereta kita tak dapat rasa perasaan orang yang naik motor. Tapi, bila kita sendiri berada di atas motor then, barula kita rasa nak bersyukur dengan apa yang kita ada.
Moral of the story, jangan suka kutuk kerenah motorbiker masa kita drive kereta....selamat beramal...PEACE NO WAR...

No comments:

Post a Comment