Pages

CHECK IT OUT

Tuesday, April 9, 2013

OSTRICH SHOW FARM PORT DICKSON

Tarikh Lawatan : 30 Mac 2013
Lokasi                 : Ostrich Show Farm, Port Dickson Negeri Sembilan



Alhamdulillah, cuti sekolah penggal pertama minggu lepas dapat bawa anak-anak jalan-jalan di Port Dickson Negeri Sembilan. At first, saya plan nak bermalam di sana, tapi tak jadi. So, kami spend the whole day kat PD saja.

Waktu tengahari bertolak dari Shah Alam terus menuju ke PD Ostrich Show Farm. Perjalanan ambik masa dalam dua jam. Bagus jugak dlm perjalanan tu anak-anak tidur. Sempat Caj tenaga untuk bekalan jalan-jalan lepas ni.

Nak pergi tempat ni senang je. Lokasinya terletak bersebelahan Politeknik Port Dickson.

Harga tiket untuk masuk ke Show farm cuma RM13 bagi dewasa dan RM8 bagi kanak-kanak (3- 12 tahun) & senior citizen above 60thn. Jika nak beli makanan untuk Feed binatang kat dalam tu hanya RM3/satu.

Waktu operasi bagi all Park adalah 9.30pagi hingga 10.30 malam. Tapi Show Farm & Akuarium hanya dibuka sehingga 5.30pm shj.

Binatang yang ada kat sini banyak juga. Of Course ada Ostrich. Lagi ada kambing, biri-biri, Ayam, Ular, Monyet, Unta, Keldai,Kuda,Arnab,Ayam, Puyuh...tapi sayangnya, Akuarium kami tak pergi sebab lupa.

By the way, anda juga boleh menunggang Kuda dan Ostrich dengan bayaran RM6/ride dengan syarat berat badan tidak melebihi 35kg shj. Anak saya Anas tidak melepaskan peluang ini. Suka dia dapat tunggang. Yang menarik, Certificate akan diberi kepada mereka yang menunggang.

Selain drp itu, ada juga few games yang berbayar. Seperti Shoot & Win, ada lagi game lain tapi maafkan saya sebab saya dah lupa nama game tu..

Jika nak beli souvinier ada kedai kat dalam tu. Ada banyak juga pilihan. Di sebelahnya ada Cafe. So, takde masalah kalau lapar dan dahaga boleh singgah kat situ. Dan jangan risau, tandas pun ada disediakan.

Pada pendapat saya, berbaloi juga datang buat lawatan ke sini dengan bayaran tiket RM13. Walaupun cuaca pans terik hari tu, tapi tak perlu bawa payung sebab kat dlm farm tu ada byk pokok. So, takde la panas sangat...and last but not least , we all enjoyed the Showfarm..

Lepas ni kami pergi mandi manda kat Blue Lagoon pulak...on next entry InsyaAllah..

Main Entrance


Welcome To PD Ostrich Show Farm 


Ticketing

Unta ada seekor shj

Keldai 



Souvenier Centre & Cafe






Anas is riding Ostrich
Ostrich ni ditututp mata dengan kain hitam supaya dia tidak berlari laju



Akan Dapat Certificate Jika Menuggang Kuda @ Ostrich


Pokok Markisa


1 comment:

  1. Actually,ada lagi gambar haiwan-haiwan lain yg sy lupa nk masukkan...may be sy akan update kemudian..

    ReplyDelete