Pages

CHECK IT OUT

Sunday, February 19, 2012

BAG TERCICIR


Ya Allah, kejadian berlaku pagi sabtu semalam di pasaraya Hero.Bag hitam tu aku letak kunci kereta, Handphone, Lesen Memandu dan Kad Pengenalan. Masa masuk pasaraya aku gantung bag tu kat trolley. Pastu masa nak beli susu Anas,  trolley tu tak leh bawak masuk dalam. Susu Dugro 3-6 tahun perisa Madu takde la pulak. Jadi takdela beli susu. Bila keluar ada 2 biji trolley kat situ. Aku pun ambik la salah satu trolley.

Pastu aku menuju ke tempat pasar basah. Hari ni teringin nak makan sambal sotong la. Baru  nak ambik sotong baru perasan rupanya bag hitamku dah takde kat trolley.Intai sana sini kat area situ takde.Baru teringat rupanya aku dah tersalah ambik trolley tadi. Cuaknya...terus berlari ke kaunter susu tadi dan tanya kalau ada tertinggal kat situ. Alamak ,...........takde.Trolley yang tadi tu pun dah takde.Terus ke customer service kalau kalau ada yang memulangkan kat situ. Pun takde jugak. Tetiba mak guard tanya kenapa Dik? ..aku pun cerita la sambil tunjuk kereta yang aku park kat depan tu masih ada. Gabra sebab  kunci kereta kat dalam tu.
Aduhai ralatnya rasa..mak guard suruh aku pusing2 kat dalam , mana tau kot masih ada kat situ.Time tu aku rasa tak keruan, nak call husband nak ngadu , handphone takde.Nak balik kunci kereta takde. Dah la lesen memandu ngan i/c pun takde.

Waaaaaaaaaaa...rasa macam nak nangis...CUAINYA aku. Setelah abis round dan tak jumpa jumpa jugak....aku kecewa..kelam kabut ...dah tak ingat apa dah..cuma memikir nak dapat balik  beg, itu jer...Masa tu jugak, tak jauh dari situ itu aku nampak mak guard tadi sedang pegang beg hitam macam aku punya La.AKu excited..dah jumpa ker??????????

Rupa-Rupanya.....betul la..aku punya..ALhamdulillah jumpa. Masih rezeki aku nampaknya. Ya Allah ..syukur...lega rasa...rasa berat semua hilang.....aku beberapa kali ucapkan terima kasih kat mak guard tu dan seorang kakak yang memulangkan bag aku tu....Fuhhhhhhhhhhhhhh...kus semangat. Lepas tu, memandangkan nak balik masak lauk takde...jadi aku sambung la..pilih sotong dan sayur untuk makan tengahari ni..

*Pengajaran:SELALU BERHATI2 & JANGAN CUAI...

Alhamdulillah...masih milikkku

No comments:

Post a Comment